02 september 2010

Nye sko






I DETTE innlegget fortalte jeg om mitt første skokjøp på nettet, et par svarte monkstraps, en skotype man ser lite av i norske skobutikker, men som passer til den avslappede stilen jeg etterstreber. Skoene ble kjøpt hos Charles Tyrwhitt i Jermyn Street i London, som har en utmerket hjemmeside. Lenke nede til høyre på bloggen. Skoene ble kjøpt til halv pris på salg. Jeg fant ut at jeg ville ha et par brune også. Også de ble kjøpt på salg, og også de passet perfekt. De er i brunt skinn med litt preg. Randsydde, som man ser. Topp kvalitet. Solid gummisåle hele veien, i motsetning til de svarte, som hadde lærsåle (men jeg fikk skomakeren til å legge en pen gummisåle på dem).
De brune er til dagbruk og mer uformelle antrekk, mens de svarte er mer til kveldsbruk og festlige anledninger. De svarte er nesten like blanke som lakksko og virker fortsatt litt for nye, men jeg holder på å gå dem inn.
Disse brune monkstrapsene er det tredje skoparet jeg har kjøpt på nettet i år, fra to ulike engelske forretninger. Alle tre parene passer perfekt.



Her er skoene til et hverdagsantrekk jeg føler meg vel i. Bukser fra Armani, skjortegenser fra Massimo Dutti i Hegdehaugsveien (leste nylig at det ikke gikk så bra med Massimo Dutti og Zara i Norge, som visstnok tilhører samme konsern. Zara er som tidligere meddelt for ungdommelig og motepreget for meg, men på Massimo Dutti har jeg funnet mye bra). Det morsomste med dette antrekket er jakken. Jeg har lenge hatt lyst på en cordjakke og fant denne på Giovanis sommersalg - til hundre kroner!

1 kommentar:

  1. Åh, jeg elsker slike sko på menn! Ingenting er bedre enn menn som kan kle seg avslappet og bra, selv om det er en såkalt "gubbestil".
    Har nesten et par lignende selv, dog med høyere hæl som passer perfekt til min avslappet bohem stil.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...