13 februar 2011

Strikk





Ofte leser man at noe erklæres som "det nye svart". Sist jeg så det var i Dagblad-magasinet lørdag 5. februar. "Plutselig var lusekofta det nye svart, og oldemor på Toten premissleverandør for italiensk haute couture", sto det å lese der. "Norske strikketradisjoner er nemlig en av vinterens viktigste trender, etter at de italienske designerne Dolce & Gabbanas kleslinje D&G lot seg inspirere av den erkenorske Marius-genseren og selbumønstre i årets vinterkolleksjon."

Jeg har lenge hatt lyst på en stor og god strikkegenser, men samtidig er lusekofta liksom ikke helt meg. Jeg kunne godt tenkt meg noe mer "grafisk" enn de tradisjonelle mønstrene, noe som bare går i svart eller svart/hvitt. Jeg har riktignok ikke vært hos f.eks. Husfliden og studert hva som finnes, men innbiller meg at det kanskje kan bli vanskelig å finne noe som er akkurat slik jeg tenker meg det. Men med strikk kan man jo nærmest gjøre hva som helst,og det må vel gå an å lage sine egne mønstre? Et søk på nettet resulterte blant annet i funnet av genseren på bildet, egendesignet og selvstrikket av bloggeren Ellen Dahl. Det ligner veldig på noe jeg kunne tenkt meg. Kanskje jeg skulle snakke med de strikkeføre i slekta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...