16 november 2010

Ny sykkel











Jeg har nylig vært en svært oval helg (fra torsdag til mandag) i København, uten å kjøpe et eneste klesplagg. Det er jeg nesten stolt av. Kanskje min selvpålagte kjøpestopp omsider har begynt å virke, skjønt det dreier seg nok mer om at jeg var på bokmesse og ikke hadde tid til shopping. Ikke var jeg innstilt på det heller.
Men en kveld jeg vandret i Studiestræde (jeg skjønner ikke hvorfor alle mennesker går i kø på Strøget - jeg liker meg bedre i sidegatene, de er så stemningsfulle at man nesten føler seg hensatt til middelalderen) kom jeg forbi en butikk, egentlig en retro-klesbutikk, som hadde noen sykler utstilt på fortauet, blant annen en sammenleggbar en som fanget min interesse. Jeg har nemlig lenge vært på jakt etter en sykkel jeg kan ha i bilen. Jeg får riktig nok akkurat plass til den sykkelen jeg allerede har, men da må jeg legge ned bakseteryggene og får nesten ikke plass til noe annet. Jeg fikk låne en av utstillingssyklene, syklet til parkeringskjelleren hvor bilen sto, og testet "sammenleggbarheten". Sykkelen passet perfekt i bagasjerommet, dvs at jeg kunne dra over trekket som skjuler bagasjen (jeg har stasjonsvogn), og at det var plass til bagasje ved siden av. Overraskende god å sykle på var den også, og med seks gir. Prisen var nedsatt og mistenkelig lav, 1400 kroner (jeg vet ikke hva den var nedsatt fra). Men jeg har fått det jeg var ute etter, og tror jeg blir fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...