30 november 2009

Vinterens dilemma













"It's just a life story
so there's no climax.

Det er Will Sheff som synger. Jeg hører ham gjennom hodetelefonene mine. Det er mørkt, vått og litt kaldt. Jeg fryser på framsiden av lårene. Skulle ha tatt på meg stillongs, tenker jeg mens jeg krysser E18 på gangbroa over til det nye operahuset. Men det er ikke kaldt, og når jeg kommer innendørs slipper jeg i hvert fall å bli for varm på grunn av stillongsen. Snart er det vinter, og det evige stillongs-dilemmaet kommer nok en gang til å sette sitt preg på livet mitt. For kald ute, eller for varm inne? Det blir spørsmålet.

Ola Innset: Jeg har aldri vært i Brooklyn. Eller kanskje
Flamme forlag 2009
(splitt-singel sammen med Tina Rygh: De uekte korpsmedlemmene som tok bussen)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...