17 desember 2009

Monkstraps


Sko er viktig. Mye kunne sies om sko, blant annet at norske menn kanskje er verdens dårligste skopussere, noe som igjen antagelig henger sammen med norske menns manglende sans for stil og velkleddhet generelt. De fleste norske herresko er bare velpussede i det øyeblikket de kommer fra butikken. Senere går de for lut og kaldt vann, en likegyldighet som gjerne følges opp av feil sko til feil antrekk/anledning. Men mer om det en annen gang, la meg bare bemerke at selv går jeg aldri over dørstokken uten nypussede sko, og jeg reiser aldri noe sted uten å ha med meg skopussesaker. Det burde være like selvfølgelig som å pusse tennene.
Øverst på min ønskeliste når det gjelder sko, står et par monkstraps. Det er en type sko som i Norge nesten bare ses til skyhøye priser i eksklusive butikker, som f.eks. Ferner Jacobsen. Skoene har en stil som passer utmerket til det jeg tilstreber, dvs casual eller avslappet eleganse. Her er et par amerikanske jeg har funnet på DENNE nettbutikken, til en pris som er til å leve med. Men jeg har ennå ikke tatt meg råd til dem. Da jeg var i Berlin nylig, kom jeg over et par hos KaDeWe som var midt i blinken, i utgangspunktet rådyre sko av et eksklusivt merke, men til nedsatt pris. Men dessverre var størrelsen et halvt nummer feil, og da nytter det ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...