20 september 2010

Sykkel





Kjøretøyene mine. Det ene får plass i det andre - så vidt. I går så jeg en sammenleggbar, elektrisk sykkel i en butikk rett nedi gaten. Den må jeg kikke litt nærmere på.

Jeg har alltid likt å sykle, men hadde ikke gjort det på en del år da jeg prøvde meg igjen i Berlin i fjor høst. Det ga mersmak, og i vår kjøpte jeg en sykkel som jeg har hatt stor glede av i hele sommer. Sist jeg var i Oslo hadde jeg den med i bilen. Perfekt kombinasjon. Egentlig var det DETTE firmaet - Osloh, et firma som lager jeans og andre klær spesielt beregnet på sykling - jeg skulle gjøre oppmerksom på. (Hvorfor heter et amerikansk firma Osloh? Det virker ikke tilfeldig.) Kom tilfeldig over det da jeg sjekket noen sykkelsider på nettet (bl.a. Copenhagenparts). Da jeg syklet i yngre dager, var det racersykkel som var tingen. Nå virker det som om terrengsykkel er den store trenden. Men jeg er en urban syklist.




På lånt sykkel i Berlin i fjor.

2 kommentarer:

  1. Setter man "urban", "stil" og "sykkel" i samme setning, kommer man ikke utenom disse:
    http://www.workcycles.com/home-products/handmade-city-bicycles
    Fruen og jeg kjøpte hver vår "Secret Service" i vår og er meget fornøyd med stil, anvendelighet og kvalitet. Prisen er helt OK kvaliteten tatt i betraktning (jfr. dine egne innlegg om Ferner Jacobsen) - og en tur til Amsterdam for å hente den selv er da bare et pluss? Det kommer vel på omtrent det samme som frakt på trailer til Norge, men altså med helgetur inkludert :-)
    Takk for en lesverdig blogg.

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar og sykkeltips. Jeg har stor sans for klassiske sykler av denne typen.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...