22 januar 2014

Duften av ...

Da jeg sluttet å poste i denne bloggen i sommer, regnet jeg med at antall besøk raskt ville svinne inn til null. Det var ikke så stort i utgangspunktet heller. Det skjedde imidlertid ikke - besøkstallet har holdt seg relativt stabilt og overraskende høyt, selv om bloggen har vært passiv. Den siste uken har besøkstallet vært høyere enn noen gang, uten at jeg vet hvorfor - noen har vel gjort oppmerksom på den et eller annet sted. Det har imidlertid inspirert meg til å begynne å blogge litt igjen.
I første omgang skal jeg gå videre på temaet i innlegget nedenfor, nemlig duft. Et velvalgt etterbarberingsvann er etter min mening en del av antrekket, men som jeg nevnte i et innlegg en gang, føler jeg ennå ikke at jeg har klart å finne en duft som er min. Mens jeg leter bruker jeg Chanels Allure. Den er grei nok, men jeg føler altså ikke at jeg har funnet den rette. Letingen foregår stort sett i taxfreebutikker, men det ender som regel med at jeg blir helt forvirret og synes at alle duftene ligner hverandre. Jeg tror ikke «min duft» er å finne der, blant de kjente merkene.

Nettet er også en jaktmark. Der kan man riktig nok ikke kjenne duftene, men man kan få litt oversikt over mindre og/eller ukjente produsenter, dem man ikke finner i taxfreehyllene. Det  var sånn jeg kom over det engelske merket Penhaligon’s.

Det viste seg at de hadde en forhandler i Oslo, Gimle parfymeri, men da jeg ringte dit, opplyste de at de hadde sluttet med Penhaligon’s. Derfor bestilte jeg en prøvepakke på fire dufter direkte fra Penhaligon’s i London. Det endte riktig nok med at jeg annulerte bestillingen fordi de skulle ha mer for å sende varen enn den var verd. Et par uker etter hadde de imidlertid et kortvarig tilbud om fraktfri forsendelse, så da slo jeg til. Prisen var kr. 254,68. I tillegg kom fortolling på kr. 263. Til sammen kr. 517.68. Først etterpå ble jeg oppmerksom på at Penhaligon’s har en nettforhandler i Norge, gents.no, som omtaler seg selv som Norges største nettbutikk for menn. Prisen derfra ville blitt kr. 598 med porto. Det vil si at med Penhaligon’s normale forsendelsesomkostninger er gents.no betydelig billigere.
Nå driver jeg og prøver ut de fire Penhaligon’s-duftene. Jeg tror jeg har funnet min favoritt blant dem, men om den er «min» duft, duften jeg har vært på jakt etter, er det foreløpig for tidlig å si. Prøveflaskene er i hvert fall store nok til at jeg får prøvd alle fire duftene skikkelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...