03 februar 2012

Spradebass





Norske herremoteblogger vokser ikke akkurat på trær. Her er Spradebass, et drøyt halvt år gammelt skudd på stammen, også oppført i blogglisten. Unge menn, men tydeligvis med sans for klassisk stil. Morsom tittel, forresten - Spradebass. Det forekommer meg å være et av mange utrydningstruede norske ord som fortjener å bli brukt. (Den korrekte skrivemåten er forresten Spradebasse - jeg vet ikke hvorfor bloggerne skriver det som de gjør.)
Apropos blogglisten presterte jeg nylig å slette hele, men nå er den rekonstruert, delvis med andre og nye lenker. Vær obs på at de to nederste, Manolo og GQ, ikke oppdateres automatisk på listen, så man må gå inn på dem for å følge med. GQ er ny på listen og for meg, svenske Manolo har jeg derimot fulgt med en stund og kan varmt anbefale.

3 kommentarer:

  1. Så hyggelig at du liker bloggen vår! :) Og takk for at vi ble inkludert i din bloggliste. Vi liker som sagt aroundstyle og følger med.

    Hilsen Spradebasssene

    SvarSlett
  2. Vi er forresten fullt klar over at den korrekte måten er spradebasse, men det hørtes ikke like riktig ut for oss (man sier jo sussebass også). Vi ønsker å fornye språket (de fleste sier uansett spradebass i dag) samtidig som vi ville skape vår egen vri - altså et egennavn. Et levende språk er et språk som er i forandring :)

    Hilsen Spradebasssene

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...