14 juni 2012

Vis meg dine sko ...





En notis om sko fanget blikket i Aftenposten i dag. Den lyder slik:  

«Vis meg dine sko, og jeg skal si deg hvem du er. I en studie ved universitetet i Kansas ble en gruppe forsøkspersoner bedt om å levere bilder av skoene sine, sammen med en kort karakteristikk av seg selv. Deretter fikk en annen gruppe, etter å ha sett på bildene, i oppdrag å vurdere skoeiernes alder, kjønn, inntekt og andre egenskaper. Høye hæler, joggesko eller cowboystøvler kan si overraskende mye om din personlighet, sosiale status og politiske oppfatning.»

Aftenpostens kilde oppgis som forskning.no/Journal of Research in Personality, men jeg klarte ikke å finne noe mer om dette på forskning.no. Anyway, her er et bilde av noen av mine yndlingssko, et par enkeltspente monkstraps, omtalt i DETTE tidligere innlegget den gangen de ble kjøpt. Nå begynner de å bli behagelig inngått. Hva de sier om meg, overlater jeg til bloggens lesere - man kan jo for sikkerhets skyld se på alle innlegg med temaet SKO. Da vil man se at jeg også har et par svarte monkstraps. Begge parene er enkeltspente - dobbeltspente monkstraps vil aldri bli å se på mine føtter.

OBS: Labbene i bakgrunnen på bildet tilhører Billie, hunden min, som klarer seg fint uten sko.

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...