25 januar 2013

Når kulda biter

Å holde kulda ute og samtidig føle seg velkledd, fremheves ofte som en vanskelig kombinasjon, men det må man prøve å ta som en utfordring. For et par år siden fikk jeg sydd meg denne jakken, som jeg synes dekker begge behov. Materialet er fineste lammeskinn fra Toscana. Siden jakken er sydd spesielt til meg, sitter den som den skal, samtidig som den er løs og ledig. Det er god plass til en dressjakke under, og den er selvsagt også lang nok til at dressjakken ikke synes. Lengden er selvsagt også medvirkende til at dette virkelig er en varm jakke. Og så er den dobbeltspent - noe jeg har en stor svakhet for. Jakken kommer fra DENNE skinndesigneren i hjembyen. Derfra kommer også buksen omtalt i DETTE innlegget nylig, samt dressjakken i skinn som jeg i sin tid ble avbildet med i D2, fredagsmagasinet til Dagens Næringsliv (HER).

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...