28 april 2010

Fra ønskelisten




Denne jakken fra Barbour er en klassiker, og jeg ønsker meg den. Ferner Jacobsen hadde den ikke inne, men arbeider med saken.

Litt pretensiøst uttrykt kan man si at jeg arbeider med å bygge opp en garderobe. Basert på behov/anledninger/årstider har jeg en imaginær liste over plagg jeg trenger. Listen er ikke så lang lenger, for jeg har anskaffet meg mye de to siste årene, så behovene begynner å bli dekket. Fordelen med en plan er at man handler bevisst og ikke utsetter seg for uoverveide impulskjøp. Eller rettere sagt; ved å ha en bevisst plan, kan man innpasse også impulskjøpene i denne. For noen uker siden kjøpte jeg for eksempel et par lyseblå jeans (Diesel) på impuls.

Jeg hadde ikke definert noe behov for disse buksene, men de sprang meg i øynene i en butikk, og satt som et skudd. Grunnen til at jeg kjøpte dem, var at de ville gi flere variasjonsmuligheter til allerede eksisterende plagg. Det skjønte jeg da jeg så og prøvde dem. Slike anledninger må man selvfølgelig være åpen for. Clouet er å ha den overordnede planen i bakhodet slik at man handler på kontrollert impuls og ikke på tilfeldige innfall.





De lyseblå Diesel-jeansene passer for eksempel godt sammen med den dobbeltspente blazeren min. Apropos blazer, så har jeg også hatt behov for en enkeltspent blazer. Da jeg prøvde en Barbour-jakke hos Ferner Jacobsen nylig, for å finne ut hvilken størrelse jeg trengte, fikk jeg låne en mørkeblå enkeltspent blazer fra Hugo Boss til å ha under, og den satt bare som et skudd ... Heldigvis eller dessverre, alt ettersom man ser det fra garderobens eller økonomiens side.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...