04 juli 2012

Mercedes, Berlin og fashion

Jeg synes det er fint at Mercedes-Benz, et av verdens eldste, mest kjente og anerkjente varmerker, knytter navnet sitt til Berlin Fashion Week.
Dette er min Mercedes, en 2007-modell E 220 CDI Avantgarde. Det har slått meg at det er mange likheter mellom klær og biler. Begge deler er svært personlige valg og sier antagelig mye om hvem vi er, enten vi vil eller ikke. Personlig føler jeg meg like vel i bilen min som jeg gjør i BOSS-dressen min, for nå å holde oss til det tyske (de som også leser bokbloggen min, vil vite at jeg har et forhold til tysk litteratur og kultur, for eksempel har jeg nettopp (gjen)lest Steppeulven). Både bilen og dressen er anerkjente merker og gjennomført kvalitet, men ingen av dem er prangende. En påstand enkelte kanskje vil sette spørsmålstegn ved for bilens vedkommende, men i mine øyne er en Mercedes diskré i forhold til BMW og Audi, merker som i mine øyne er vulgære. Både Mercedes og Boss, for nå å fortsette sammenligningen med klær, har dette selvfølgelige ved seg som bare kvalitet og tradisjon kan gi, og som gjør at de er hevet over diskusjon. Det har sine fordeler for bilens vedkommende - jeg er egentlig ikke interessert i biler, og synes derfor at bil er et nokså uinteressant samtaleemne. Men klær snakker jeg gjerne om.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...