13 februar 2010

Winston og jeg










Bloggeren Winston til venstre, meg selv nedenfor. Jeg synes antrekkene våre har visse likhetstrekk, og jeg synes ikke mitt eget er så verst sammenlignet med hans.
























Jeg ble nylig oppmerksom på Winston Chesterfields blogg (HER), og synes det er mange kreative antrekk her. Litt vel flashy for min smak, kanskje (fyren er garantert homo), men inspirasjon er det jo alltid mulig å hente. Han er ikke redd for farger. Jeg legger også merke til at han handler mange av klærne sine på Zara, en kjede hvor jeg aldri har klart å finne noe (men kanskje jeg skal gi den en sjanse til), til tross for at han tydeligvis ikke er noen tenåring lenger (dog langt yngre enn meg). Hvis noen reagerer på min kommentar om at fyren sikkert er homo, er det ikke nedsettende ment. Det jeg mener, er at homser liksom har tradisjon for og nærmest hevd på å like å handle i butikker og utmerke seg estetisk, blant annet i klesveien. Det synes jeg er interesseområder de ikke skal få være alene om. Mitt fokus er i grunnen at menn generelt, altså vanlige, heteroseksuelle menn, burde bli mye mer interessert i klær og stil. På det området kan de ha mye å lære av homsene. Men like clothes too, som mottoet for Winstons blogg lyder. De burde i hvert fall gjøre det.

6 kommentarer:

  1. Morn, morn, Jørn.
    Ville bare si at jeg liker å følge denne bloggen (også) - har ennå ikke kommentert her, og det føltes rett og slett litt galt av meg.
    Det er mange interessante tips å plukke opp her, og jeg synes at en "moteblogg" skrevet av en eldre herre (ta nå ikke det ille opp!) er en modig og frisk avgjørelse.
    Jeg tror vi deler et syn på motebildet/klær litt generelt sett, men jeg vil ikke gå så langt som å kalle meg ... tja. Vel, jeg er nå opptatt av klær, men følger i grunn ikke noen mote. Hvem sier egentlig noe annet? Er du forresten en hattebruker? Jeg ser sixpencen, men ellers?
    Stå på!

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren! Hyggelig at du følger med - som en av svært få foreløpig. Å kalle meg hattebruker er kanskje å gå litt langt, men jeg jobber med saken og kommer snart med et innlegg om dette temaet.

    SvarSlett
  3. Han är inte homosexuell, vilket du kanske skulle förstått om du hade tagit dig tid och läst igenom hans blogg, där han vid flera tillfällen nämner sin svenska flickvän.

    Jag tycker att din analys av mäns relation till kläder är lite beklämmande. Ett intresse för stil och en estetisk känsla för färg och form har naturligtvis aldrig varit förbehållet en viss sexuell läggning.

    SvarSlett
  4. Anonym: Takk for synspunkter. Jeg beklager at jeg har trukket feil konklusjon når det gjelder Winston Chesterfields seksuelle legning. Jeg mener heller ikke at interesse for stil og estetikk i klesveien er forbeholdt en viss seksuell legning, men jeg ser at jeg kan oppfattes slik i dette innlegget.

    SvarSlett
  5. Man kan vel strekke seg til at det er endel plagg hos dere begge som av samme kategori, men noen lenger en det synes ikke jeg det er forsvarlig å gå. For å være helt ærlig.

    SvarSlett
  6. Det var ikke meningen å være anonym.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...