23 oktober 2012

Converse - ubekvemme og helsefarlige

Forleden dag kom jeg over DENNE artikkelen om Converse-sko, i den danske avisen Politiken. Her får disse jåleskoene det glatte lag. De er direkte skadelige for føttene, og det forundrer meg ikke, for det stemmer helt med mine egne erfaringer. Jeg kjøpte et par Converse-sko for en del år siden, på salg, og syntes jeg var heldig som hadde fått disse ikoniske skoene så billig. Men gleden forsvant fort da jeg begynte å bruke dem. Ikke bare var de trange og vonde å få av og på, men komforten var mildt sagt elendig. De var tynne og lefsete, direkte primitive i oppbygningen, og sålen var så tynn at jeg hadde følelsen av å gå rett på asfalten. Klamme og ekle var de også. Jeg kunne rett og slett ikke bruke dem, og det endte med at jeg kastet dem. Jeg er vanligvis en sterk forsvarer av merkevarer, men Converse holder folk for narr. Det er ubegripelig hvordan disse skoene har fått sin ikoniske status. Og det viser seg altså at de er så dårlige at de er direkte farlige.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...