30 oktober 2012

Joggesko er joggesko








Noen av mine sko.





Joggesko er for barn, sier supermodellen og moteikonet Kate Moss, jfr DETTE oppslaget som jeg fant på Dagbladets nettavis. Jeg er veldig enig med henne, selv om jeg ville tilføyd det selvfølgelige, nemlig at joggesko for voksne er til sportsbruk. For meg er det helt utenkelig å gå med joggesko til vanlig dagligantrekk, for ikke å snakke om mer formelle antrekk.

Sko er en av grunnpilarene i en garderobe; man må ha sko til enhver anledning, kvaliteten må være førsteklasses, og skoene må pleies. Et av norske menns fremste særtrekk, er dessverre upussede sko. Sko skal selvsagt alltid være pusset, og man må ha en skomaker som kan vedlikeholde dem, slik man også bør ha en skredder som kan reparere og justere klærne. Dette bør være like selvfølgelig som service på bilen (dessverre slurver altfor mange med det også).

 Men tilbake til poenget: Bruk joggeskoene til det de skal brukes til. Bruksområdet ligger i ordet. De hører ikke hjemme i andre sammenhenger.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...