27 oktober 2012

Høstens cordbukser


Published with Blogger-droid v2.0.9
Jeg har lenge, faktisk i flere år, vært på jakt etter en klassisk cordbukse til vinterhalvåret, passe tykk og med god passform. Utrolig at det skal være så vanskelig å finne. I jakten har jeg dessverre gjort et par feilkjøp. Tidligere i høst stakk jeg innom Ferner Jacobsen og forela problemet for en ekspeditør der. Han studerte meg et par sekunder, gikk bort til et stativ, rakte meg en cordbukse. "Prøv den." Buksen passet perfekt, den helt riktige gyllenbrune fargen, riktig stil, passform, benlengde, alt. Det var helt utrolig. Ekspeditøren tydelig fornøyd med sin profesjonalitet, og jeg en lykkelig kunde.

Buksen var av det tyske merket Hiltl, som jeg ikke kjente fra før, men som jeg nå vet er kjent for bukser av høy kvalitet. Siden Berlins berømte stormagasin KaDeWe har en egen Hiltl-avdelingen i "herreetasjen" (norsk 2. etasje, tysk 1. etasje, altså en trapp opp fra gateplan), stakk jeg innom der i dag for å se om de hadde den samme modellen i andre farger. Og det hadde de. Nå er jeg den lykkelige eier av en gyllenbrun, en burgunderrød og en svart cordbukse som jeg virkelig føler meg vel i. En stor mangel i garderoben er avhjulpet.
På KaDeWe benytter jeg alltid anledningen til også å komplettere sokkeutvalget, de har et rikelig utvalg av det tyske merket Falke, som er mitt yndlingsmerke. Det ble diverse modeller og farger, både i ullblandinger nå til vinteren og i bomull til neste sommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...