25 juni 2014

Fred Perry i Oslo


Fred Perry åpnet nylig sin første konseptbutikk i Norge, i Prinsensgate i Oslo, mellom Standard og Steen & Strøm. Jeg var innom der i går, egentlig bare for å kikke, men hvor er vel den menneskelige vilje svakere enn i en klesbutikk? Et retorisk spørsmål, men for eget vedkommende har jeg samme problem i bokhandler. Men altså - selvfølgelig ble det en handel hos Fred Perry, jeg kjøpte en klassisk svart piquetskjorte, uten striper (pris: kr 799).
Sist gang jeg handlet Fred Perry var i Stockholm for ti år siden, og de plaggene jeg kjøpte den gangen, er fortsatt like pene. Kvaliteten er med andre ord glimrende. Fred Perrys piquetskjorter kommer i to modeller, slim fit og regular. Slim fit er jeg nok vokst fra, men regular passer meg perfekt. Til merkeplagg å være er Fred Perry relativt diskre, men gjenkjennbart nok for dem som har peiling. Om Fred Perry kan du lese HER.


En klassisk Fred Perry piquet med striper. Jeg kjøpte uten striper. Logoen på brystet er den samme på alle. Med striper har den mer preg av fritid synes jeg, uten striper er den mer anvendelig, også til penjakke og -bukser. Det kommer an på hva man vil ha. Klassikerne i ensfarget svart, hvitt og flere blåfarger, med og uten striper på krage og ermer, er permanent i sortimentet, andre mønstre/farger varierer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...